Opisy gaźników Pierburg 28-30 2EE.
Opis gaźników Pierburg
Gaźnik Pierburg 28-30 2EE jest gaźnikiem sterowanym elektronicznie ( komputerem umieszczonym na podszybiu ). Jest górnego ssania (gaźnik opadowy) o dwóch gardzielach. Posiada ssawkę sterowaną silniczkiem krokowym. Dolna przepustnica jest sterowana nastawnikiem który z kolei jest sterowany komputerem. Bardzo częstą przyczyną złego chodzenia silnika jest awaria gumowej membrany właśnie w tym nastawniku. Srednice gardzieli w podstawie to 28 mm i 30 mm. Różnica pomiędzy gaźnikiem Pierburg 2E3 a 2EE w mocowaniu polega na odwrotnym zamocowaniu podstwy gaźnika na korektorze ssącym. ( w Passatach ). Gaźnik mocowany jest do podstawy gumowo stalowej. Kształt i numer podstawy jest
tutaj
Ogólny widok gaźnika.
Gaźniki montowane do aut: V W Golf - 1,6 - 1,8 cc, Jetta - 1,6 cc, Passat - 1,6 cc. Skoda Favorit - 1,3 cc. Opel Record - 1,8 cc. Opel Omega - 1,8 cc
|
Rozmieszczenie elementów na górze gaźnika . |
|
Nastawnik ssawki ( silnik indukcyjny ) |
Widok gaźnika na nastawnik sterowania przepustnicą dolną.
|
Nastawnik przepustnicy dolnej. |
|
Wieloałącze nastawnika |
Widok gaźnkia od strony potencjometru przepustnicy dolnej
|
W tym widoku widac nastawnik ssawki, potencjometr przepustnicy, siłownik otwierania II stopnia |
|
Potencjometr przepustnicy |
Widok gaźnika od strony podgrzewacza kanału mieszanki.
|
Widok na podgrzewacz kanału mieszanki, elektrozawór odcinający opary paliwa |
|
Elektrozawór oparów paliwa |
Widok na dysze gaźnika
|
Widok na dysze główne gaźnika i wolnych obrotów |
|
Widok od strony podstawy gaźnika |