Opisy gaźników Pierburg 28-30 2E2.
Opis gaźników Pierburg
Gaźnik Pierburg 28-30 2E2 jest gaźnikiem górnego ssania (gaźnik opadowy) o dwóch gardzielach. Posiada ssawkę elektryczno-wodną. Średnica gardzieli w podstawie to 28 mm i 30 mm. Różnica pomiędzy 2E2 a 2E3 polega na dodaniu pewnych części które miały pomagać w lepszym tworzeniu mieszanki paliwowo-powietrznej a stały się udręką dla właścicieli starszych modeli samochodów. Dodano w nim termiczny, woskowy regulator wolnych obrotów, siłownik regulujący podwyższone obroty przy zapalaniu silnika, elektrozawór podciśnieniowy itd. Przełożono śrubę regulującą skład mieszanki na pokrywę gaźnika. Gaźnik mocowany jest do podstawy gumowo stalowej. Kształt i numer podstawy jest
tutaj. Dużo gaźników Pierburg 2E2 stwarza problemy niekiedy nie do przeskoczenia ze względu na duże koszty naprawy ich lub nie umiejętnych napraw. Po 36 latach doświadczeń z różnymi gaźnikami wypracowałem pewną metodę zastąpienia gaźnika Pierburg 2E2 innym gaźnikiem. W czasie eksploatacji samochodu zauważyłem nawet lepsze osiągi auta na gaźniku prostszym z prostszą regulacją . Dotyczy to również gaźnika Pierburg 2EE. Zainteresowanych odsyłam do linku tutaj
Gaźniki montowane do aut: Volkswagen Golf 1,6 - 1,8 - Scirocco 1,6 - 1,8 - Jetta 1,6 - 1,8 - Passat 1,6 - 1,8 - Santana 1,6 - 1,8 - 1,9 cm
|
Rozmieszczenie elementów od strony podstawy gaźnika . |
|
Siłownik podwyższonych obrotów przy rozruchu silnika |
Widok gaźnika od srtony elektrozaworu przełączającego podciśnienie
|
Widok.................................................. |
|
Elektrozawór przełączający |
Widok gaźnkia od strony śrub regulacyjnych dźwigni i podgrzewacza mieszanki paliwowo-powietrznej.
|
Śruby regulujące wysokość wolnych obrotów i wielkość uchylenia przepustnicy dolnej na ssaniu |
|
Podgrzewacz kanału mieszanki |
Widok gaźnika na komorę pływakową
|
Komora pływakowa i zespół dźwigni regulacyjnych ze sprężynami |
|
Pływak |
Widok na urządzenie wzbogacania mieszanki i zderzak siłownika.
|
Zderzak siłownika podwyższonych obrotów przy rozruchu silnika i gniazdo układu wzbogacania mieszanki. |
|
Ukł.wzbogacania mieszanki |
Widok na termiczny zawór przełączający ( 2 rodzaje pinów ). Budowa zaworu.
|
Rodzaje zaworów. |
|
Części składowe |